آلیاژهای گرد آلومینیوم:

طول شاخه هر گرد آلومینیومی با توجه به نیاز مشتری قابل تنظیم است و می توان جهت به حداقل رساندن پرت و ضایعات در طول های مورد نیاز اکستروژن نمود. عمده مصرف بازار بر روی گروه ۷۰۰۰ است. این گروه علاوه بر ارزانی قیمت دارای عملکرد خوبی جهت ماشین کاری است و برای صنایع سبک مناسب می باشد.

با توجه به اینکه آلومینیوم قابل بازیافت است استفاده از گرد آلومینیوم در تراشکاری از لحاظ هزینه ای نیز مقرون به صرفه و مناسب می باشد.

در بازار فروش این محصول یا میلگرد آلومینیوم با گروه آلیاژ ۷۰۰۰ است که در انداره و قطرهای مختلفی تولید و عرضه می شوند و بصورت خوش تراش اماده می شوند.این گروه آلیاژی دارای قیمت مناسبی می باشند.


آلیاژ ۷۰۷۵:

این محصول دارای کاربرد های سنگین صنعتی و ساختمانی می باشد.از گرد آلومینیوم آلیاژ ۷۰۷۵ در اصفهان فروشگاه آلوم نورد می توان برای تولید بسیاری از قطعات مکانیکی استفاده نمود.این سری آلیاژی دارای قابلیت های جوشکاری و استحکام بسیار بالا می باشد.
این محصول با قیمت مناسب با قطرهای مختلف بنا به درخواست مشتریان عزیز در آلوم نورد قابل ارائه می باشد.

آلیاژ ۲۰۲۴:

آلومینیوم ۲۰۲۴ (AL-2024 (UNSA902404)) ماده خام مورد استفاده در صنایع هوایی می باشد.گرد آلومینیوم آلیاژ ۲۰۲۴ به شکل محصول نورد سرد شده و یا آلومینیوم اکسترود شده با استحکام بالا و متوسط در دسترس است. این محصول قابلیت ماشین کاری بالا، توانایی جوش دادن با بهبود مقاومت به افزایش ترک ناشی از تنش خوردگی را دارد.
گرد آلومینیوم آلیاژ ۲۰۲۴ از پرکاربردترین آلیاژ ها برای نورد و شکل دهی سرد است که بعنوان آلیاژ هوایی در ماشین کاری میله ها استفاده می شود.
استحکام بالا ، مقاوم در برابر خستگی از ویژگی های ۲۰۲۴ است.در جایی که نرخ استحکام به وزن حائز اهمیت است مورد نیاز خواهد بود. همچنین در شرایط آنیل و عملیات حرارتی شده قابلیت ماشین کاری بر روی آنها وجود دارد.
۲۰۲۴ استحکام بالایی دارد و در برابر خستگی بسیار مقاوم است و در جایی که نرخ استحکام به وزن حائز اهمیت است مورد نیاز خواهد بود. همچنین در شرایط آنیل و عملیات حرارتی شده قابلیت ماشین کاری بر روی آنها وجود دارد. ورق گالوانیزه

کاربردها

این محصول غالبا در اجزای
• سازه های هوایی
• چرخ های کامیون ها
• تجهیزات پزشکی
• و پیچ ها
استفاده می شود.

آلیاژ ۵۰۸۳:

میلگرد آلومینیومی ۵۰۸۳ دارای قیمت ارزان که بهترین جایگزین فلزات سنگین و گران قیمت می باشد.از این محصول در صنعت ساختمان استفاده زیادی می شود.

کاربرد گرد آلومینیوم آلیاژ ۵۰۸۳

قسمت های مختلف هر سازه با استفاده از محصولاتی تولید می شود و برای استحکام بخشیدن به آن معمولا از فلز استفاده می شود. استفاده از آلومینیوم برای این کار بسیار مناسب و با کیفیت می باشد. گرد آلومینیوم با استفاده از آلیاژ های مختلف کاربرد های زیادی را پیدا می کند که هر کدام از آن ها برای صنعتی مناسب می باشد.

 

بیشتر بخوانید:

گرد st52

گرد ck45

آلیاژ ۶۰۶۱

آلیاژ ۶۰۶۱ آلومینیوم با قابلیت هایی از جمله قابلیت رسوب سختی است و عنصرهای اصلی آن منیزیم و سیلیسیم می باشد ; و از ویژگی‌های مهم آن می‌توان قابلیت جوشکاری و اکستروژن را نام برد. این آلیاژ اصولا در مدتی که عملیات ساخت انجام می شود تحت حرارت قرار می‌گیرد.
آلیاژهای سری۶ از بین آلیاژهای آلومینیم قابلیت انجام عملیات حرارتی را دارند.
خواص ویژه ی آلومینیوم بستگی دارد به عناصر آلیاژی و یا سایر عناصر تشکیل دهنده آن.
سری آلیاژ ۶ تشکیل شده است از الومینیوم، سیلیسیم و منیزیم .معروفترين آلياژ هاي سری ۶ ، ۶۰۶۳ ،۶۲۰۱ ،۶۰۶۱ هستند و اکثرا به دليل اینکه اکسترود پذير است شناخته مي شود. نبشی آهن
از آلیاژ ۶۰۶۱ که کاربرد های فراوانی در تولید ماشین آلات، ماشین آلات برق، ماشین آلات حمل و نقل و حمل و نقل هوایی و … استفاده می شود.
در صنعت خودرو سازی از آلیاژ۶۰۶۱ آلومینیوم درکف باتری خودروهای جدید استفاده می شود.

نظری یافت نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی