ورق استیل چیست و انواع آن

ورق استیل یکی از محصولات فولادی به حساب می‌آید که به خاطر آلیاژ خاص خود دارای خواص مکانیکی متفاوتی نسبت به فولاد است. این نوع ورق به دلیل مقاومت بالایی که در شرایط خوردگی از خود نشان می‌دهد، در صنایع مختلف از محبوبیت بالایی برخوردارند.

ورق st52

ورق ck45

این مقاله به طور کامل برای شما روشن خواهد کرد که ورق استیل چیست و دید مناسبی در زمینه این محصول به شما خواهد بخشید.

ورق استیل را بیشتر بشناسید

در بین هزاران عضو خانواده محصولات فولادی، بدون شک این ورق را می‌توان  یکی از پرکاربردترین آنها دانست. جنس این محصول آلیاژ خاصی از فولاد شناخته می‌شود که شامل درصد بالایی آهن و حداکثر ۱٫۲ درصد کربن است. تفاوت این نوع ورق با انواع دیگر آن در وجود عناصر کروم و نیکل در ترکیب آلیاژ آن است که همین موضوع باعث غیر فعال شدن این فلز می‌شود و مقاومت آن در مقابل خوردگی را بالا می‌برد. همچنین با افزودن مولیبدن به ترکیب این فلز، مقاومت آن در برابر خوردگی ناشی از اسیدهای کاهنده افزایش می‌یابد.

تسمه استیل

 

تغییر درصد مولیبدن و کروم موجود در آلیاژ این محصول، هم موجب تغییر در قیمت ورق استیل و همچنین افزایش تنوع کاربرد این ورق در بخش‌های مختلف صنعت می‌شود. در ساخت بخش بسیار زیادی از لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه از این ورق استفاده می‌شود، همچنین در ساخت برخی از لوازم پزشکی از این ورق استفاده می‌شود. در کارخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و تمام مکان‌هایی که باانواع اسید و مواد خورنده برخورد در آن حضور دارند، این ورق بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت ماشین‌آلات صنعتی و ابزار آلات آزمایشگاهی خواهد بود. نبشی استیل

  • جمع بندی

در نهایت برای اینکه بدانید ورق استیل چیست باید بدانید این محصول از طریق انجام ۷ مرحله نورد بر روی ورق‌هایی با ضخامت بسیار بالا تولید می‌شوند. البته در نظر بگیرید قبل از عملیات نورد ترکیب آلیاژی این محصولات در کوره‌های مخصوص انجام می‌شود.

نظری یافت نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی